czwartek, 21 stycznia 2016

Rozmowy biznesowe cz.1


1.
x: Dzień dobry. Czy mógłbym rozmawiać z dyrektorem regionalnym?

y: Przykro mi, ale dziś jest cały dzień w terenie. W biurze zastanie go pan dopiero jutro. Jeśli to coś pilnego, proszę spróbować zadzwonić na jego numer komórkowy.

x: W takim razie zadzwonię na komórkę. Dziękuję i do usłyszenia.
y: Nie ma za co. Do usłyszenia i miłego dnia.



2.
x: Dzień dobry. Nazywam się Jacek Zawadzki i dzwonię z firmy Ekspresowy Kurier. Rozmawialiśmy przez telefon w zeszłym tygodniu w sprawie współpracy z pana firmą. Tak, jak obiecałem, wysłałem panu nasz cennik usług. Czy miał pan okazję zapoznać się z naszą ofertą?

y: Dzień dobry. Tak, miałem. Ale obawiam się, że zostaniemy przy naszej obecnej firmie kurierskiej. Ceny przesyłek za granicę są u was zbyt wysokie.

x: Niestety, nie możemy zniżyć cen transportu zagranicznego, ale przyzna pan, że nasza cena w przypadku transportu krajowego jest atrakcyjna?

y: Hmmm, jest taka sama, jaką oferuje mi mój obecny kurier.

x: To możliwe, ale my w tej cenie oferujemy także ubezpieczenie towaru.

y: Ja również mam ubezpieczenie towaru w cenie. To jest dzisiaj standard. Także nie jestem zainteresowany współpracą, ponieważ warunki dostaw na terenie Polski macie takie same, a za granicę - droższe. A my wysyłamy połowę naszego towaru za granicę więc byłbym na tym stratny.

x: Rozumiem. W każdym razie, dziękuję za poświęcenie mi czasu. Gdyby z jakiegoś powodu przestałby pan być zadowolony z obecnego dostawcy, chętnie zaoferujemy swoje usługi. Dziękuję raz jeszcze i życzę miłego dnia.

y: Dziękuję, wzajemnie.

3.
x: Dzień dobry. Dzwonię z firmy Lukoil. Zamówiliśmy u Państwa dużo gaśnic samochodowych. Towar miał dotrzec dzisiaj rano. Niestety jest już południe i gaśnic nadal nie ma. Nie dostaliśmy także żadnej informacji o ewentualnym spóźnieniu. Czy może mi pani powiedzieć, co mogło się stać?

y: Tak, właśnie dostałam informację, że towar stoi na granicy polsko-ukraińskiej. Sprawdzają dokumenty i czekamy na oclenie. Niestety nie wiem, ile to potrwa. 

x: Do kogo mógłbym zadzwonić by spytać o szczegóły?

y: Niech pan zadzwoni do pana Marka Zalewskiego. On pracuje dla PKP Cargo i jest na bieżąco z pociągami towarowymi. W przypadku, gdy wagony z naszym towarem przejął już ukraiński przewoźnik, pan Marek poda panu numer do osoby odpowiedzialnej za dalszy transport.

x: Dziękuję bardzo za pomoc.

y: Drobiazg. W razie czego, proszę dzwonić.

x: Dziękuję raz jeszcze i do usłyszenia.

y: Do usłyszenia.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.