poniedziałek, 11 stycznia 2016

Mieć - odmiana czasownika.

Poniżej znajdziecie odmianę czasownika "mieć".

"mieć" - odmiana czasownika

Czas teraźniejszy
jamam
tymasz
on/ona/onoma
mymamy
wymacie
oni/onemają
Czas przeszły
ja (m)miałem
ja (f)miałam
ty (m)miałeś
ty (f)miałaś
onmiał
onamiała
onomiało
my (m)mieliśmy
my (f)miałyśmy
wy (m)mieliście
wy (f)miałyście
onimieli
onemiały
Czas przyszły
ja (m)będę miał
ja (f)będę miała
ty (m)będziesz miał
ty (f)będziesz miała
onbędzie miał
onabędzie miała
onobędzie miało
my (m)będziemy mieli
my (f)będziemy miały
wy (m)będziecie mieli
wy (f)będziecie miały
onibędą mieli
onebędą miały

Tryb przypuszczający
ja (m)miałbym
ja (f)miałabym
ty (m)miałbyś
ty (f)miałabyś
onmiałby
onamiałaby
onomiałoby
my (m)mielibyśmy
my (f)miałybyśmy
wy (m)mielibyście
wy (f)miałybyście
onimieliby
onemiałyby
Tryb rozkazujący
tymiej
on/ona/ononiech ma
mymiejmy
wymiejcie
oni/oneniech mają

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.