poniedziałek, 11 stycznia 2016

Być - odmiana czasownika

Dziś nauczymy się odmiany najbardziej podstawowego czasownika, czyli "być".

"być" - odmiana czasownika

Czas teraźniejszy
jajestem
tyjesteś
on/ona/onojest
myjesteśmy
wyjesteście
oni/one




Czas przeszły
ja (m)byłem
ja (f)byłam
ty (m)byłeś
ty (f)byłaś
onbył
onabyła
onobyło
my (m)byliśmy
my (f)byłyśmy
wy (m)byliście
wy (f)byłyście
onibyli
onebyły
Czas przyszły
ja (m)będę
ja (f)będę
ty (m)będziesz
ty (f)będziesz
onbędzie
onabędzie
onobędzie
my (m)będziemy
my (f)będziemy
wy (m)będziecie
wy (f)będziecie
onibędą
onebędą

Tryb przypuszczający
ja (m)byłbym
ja (f)byłabym
ty (m)byłbyś
ty (f)byłabyś
onbyłby
onabyłaby
onobyłoby
my (m)bylibyśmy
my (f)byłybyśmy
wy (m)bylibyście
wy (f)byłybyście
onibyliby
onebyłyby
Tryb rozkazujący
tybądź
on/ona/ononiech będzie
mybądźmy
wybądźcie
oni/oneniech będą

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.