poniedziałek, 4 stycznia 2016

Podstawy cz.1




Przedstawiamy się.

Nazywam się …...
Pochodzę z …......
Mieszkam w ….........
Pracuję w firmie/ jako......
Mam …... lat.
Mówię po czesku/po angielsku/po niemiecku i trochę po polsku.
Uczę się polskiego.
Moje hobby to …....
Jestem singlem/ zamężna/ żonaty/ rozwiedziony/rozwiedziona/ wdowcem/ wdową.
Mam dziecko/ dzieci. Nie mam dzieci.



Podstawowe zwroty

Jak się nazywasz? Jak się Pan/Pani nazywa?
Gdzie pracujesz? Gdzie Pan/Pani pracuje?
Skąd jesteś? Skąd jesteście? Skąd Pan jest?
Nie wiem.
Nie rozumiem.
(Czy ty) rozumiesz?
Czy możesz powtórzyć?
Nie jestem pewna/pewny co to znaczy.
Czeski to mój język ojczysty.
Czy możesz mówić wolniej?
Potrzebuję pomocy.
Co to jest?
Gdzie jest ...?
Co powinnam/powinienem zrobić?
Możesz mi podać (albo “może mi Pan/Pani podać”) adres/numer telefonu?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.