piątek, 11 listopada 2016

Wynajem mieszkania

Poniżej znajdziecie przykładowe dialogi dotyczące wynajmu mieszkania.


A: Dzień dobry, dzwonię w sprawie oferty wynajmu mieszkania. Czy to jeszcze aktualne?
B: Tak, to aktualne. Mam do wynajęcia kawalerkę.
A: Mam takie pytanie: jestem studentem i chciałbym wynająć mieszkanie od października do końca maja. Czy byłoby to możliwe?
B: Przykro mi, ale wynajmuję mieszkanie na cały rok, tj. 12 miesięcy. Nie ma możliwości wynajmu na krótszy okres. 
A: Szkoda, w takim razie poszukam dalej. Dziękuję i do widzenia.
B: Do widzenia.


A: Dzień dobry. Znalazłam pani ogłoszenie odnośnie 2-pokojowego mieszkania w centrum Gdyni. Czy mieszkanie jest nadal wolne?
B: Tak, jest wolne. Jeśli ma pani czas w ten weekend, możemy umówić się na obejrzenie mieszkania.
A: Bardzo chętnie. Widziałam zdjęcia i, póki co, mieszkanie mi odpowiada. Chciałam się jednak wcześniej dopytać o szczegóły. 
B: Proszę bardzo.
A: Czy 2100 zł na miesiąc to ostateczna cena czy byłaby pani skłonna ją zniżyć? Jak dla mnie to trochę drogo.
B: Proszę pani, to jest już cena z mediami włącznie. Nie ma żadnych dodatkowych opłat. Mieszkanie jest świeżo po remoncie i ma balkon.
A: Aha, w porządku. A czy toleruje pani zwierzęta? Mam 2 koty.
B: Nie ma problemu. Tylko przypominam, że to jest trzecie piętro, więc jeśli się pani nie boi, że kot wypadnie...
A: Nie, wcześniej mieszkałam na czwartym piętrze i zamykałam zawsze okna i drzwi balknowe.
B: Aha, OK.
A: Czy mogłabym w takim razie przyjechać w sobotę około południa i obejrzeć lokal.
B: Tak, oczywiście.
A: Mogę poprosić dokładny adres?
B: Tak, Krasickiego 11/9. Podam pani na wszelki wypadek mój numer telefonu -611 123 356.
A: Dziękuję, gdyby się coś zmieniło, dam pani znać. Także jesteśmy wstępnie umówione na sobotę około 12:00.
B: Zgadza się. Będę czekać.
A: Dziękuję bardzo.
B: Ja również dziękuję i do widzenia.

A: Dzień dobry, przeczytałem pana ogłoszenie odnośnie wynajmu mieszkania. Czy to jeszcze aktualne?
B: Dzien dobry, a o jakie mieszkanie panu chodzi? Bo dałem dwa ogłoszenia: jedno to kawalerka, a drugie to mieszkanie dwupokojowe. Kawalerka się dzisiaj wynajęła.
A: To szkoda. Akurat chodziło mi o tę kawalerkę. 
B: No, niestety już ktoś podpisał umowę o wynajem. Ale to dwupokojowe jest niewiele droższe i znajduje się w tym samym bloku, tylko piętro niżej. Więc może to drugie się panu spodoba.
A: Szczerze mówiąc, potrzebuję kawalerki, ale jeśli rzeczywiście różnica w cenie jest niewielka, a lokalizacja ta sama, to chętnie się zapoznam z tą ofertą.
B: Oczywiście. Mogę wysłać panu link do oferty na maila, jeśli nie ma pan nic przeciwko.
A: Bardzo proszę. Mój e-mail to tomasik@gmail.com
B: Zapisałem, dziękuję. Do godziny wyślę panu link z treścią oferty i zdjęciami mieszkania.
A: Dziękuję. Obejrzę to sobie i oddzwonię do pana.
B: To ja dziękuję i do usłyszenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.