poniedziałek, 10 października 2016

Odmiana czasowników


Poniżej znajdziecie koniugację popularnych czasowników:

 jeść                                 żyć                             mieszkać
ja jem                               ja żyję                                ja mieszkam
ty jesz                               ty żyjesz                            ty mieszkasz
on, ona, ono je                 on, ona, ono żyje              on, ona, ono mieszka
my jemy                           my  żyjemy                        my mieszkamy
wy jecie                           wy żyjecie                          wy mieszkacie
oni jedzą                          oni żyją                              oni mieszkają



iść                                  jechać                                spać
ja idę                                 ja jadę                                ja śpię
ty idziesz                           ty jedziesz                          ty śpisz
on, ona, ono idzie             on, ona, ono jedzie            on, ona, ono śpi
my idziemy                       my jedziemy                       my śpimy
wy idziecie                       wy jedziecie                        wy śpicie
oni idą                              oni jadą                              oni śpią

kupować                         sprzedawać                      posyłać
ja kupuję                           ja sprzedaję                        ja posyłam
ty kupujesz                       ty sprzedajesz                     ty posyłasz
on, ona, ono kupuje         on, ona, ono sprzedaje       on, ona, ono posyła
my kupujemy                   my sprzedajemy                  my posyłamy
wy kupujecie                   wy sprzedajecie                   wy posyłacie
oni kupują                       oni sprzedają                       oni posyłają

płacić                            wiedzieć                              znać
ja płacę                            ja wiem                               ja znam
ty płacisz                         ty wiesz                               ty znasz
on, ona, ono płaci           on, ona, ono wie                 on, ona, ono zna
my płacimy                      my wiemy                           my znamy
wy płacicie                      wy wiecie                            wy znacie
oni płacą                         oni wiedzą                           oni znają

zaczynać                         kończyć                           potrzebować
ja zaczynam                    ja kończę                              ja potrzebuję
ty zaczynasz                   ty kończysz                           ty potrzebujesz
on, ona, ono zaczyna     on, ona, ono kończy             on, ona, ono potrzebuje
my zaczynamy                my kończymy                       my potrzebujemy
wy zaczynacie                wy kończycie                        wy potrzebujecie
oni zaczynają                 oni kończą                            oni potrzebują







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.