niedziela, 27 grudnia 2015

Cechy charakteru - słownictwo

Możemy opisać charakter człowieka używając wymienionych poniżej słów.

Cechy pozytywne
miły, sympatyczny, koleżeński, skromny, wesoły, rozmowny, szczery, uczciwy, pracowity, ambitny, pomocny, odważny, troskliwy, rzeczowy, punktualny, cierpliwy, słowny, honorowy.



Cechy - przykłady zdań.
Mój sąsiad jest sympatyczny i rozmowny.
To jest naprawdę honorowy człowiek.
Moja przyjaciółka jest miła i skromna.
Ten student jest ambitny i pracowity.
Zawsze byłem bardzo punktualny.
Nikt nie jest tak cierpliwy jak moja mama.
On potrafi być pomocny, trzeba go tylko poprosić.
Nie jestem odważny, boję się zmian i nieoczekiwanych sytuacji.









Cechy negatywne

niemiły, nieprzyjemny, leniwy, roztargniony, spóźnialski, nieuczciwy, nieszczery, zarozumiały, zawistny, niekoleżeński, lekceważący, arogancki, egoistyczny, chamski, zapominalski, grubiański, agresywny, złośliwy, samolubny.

Dlaczego ten kelner jest taki niemiły?
Leniwy i roztargniony człowiek raczej nie będzie dobrym pracownikiem.
Boję się agresywnych ludzi.
Mój szef jest zarozumiały.
Nie lubię aroganckich ludzi.
Twój brat jest strasznie zapominalski.
Samolubni ludzie nie maja dużo przyjaciół.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.